رشد فروش بنللی در ایتالیا به ۱۵۰ درصد رسید
به گزارش موتورسیکلت نیوز، فروش سه ماهه ۴۳٫۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و همچنین ۱۱٫۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد کرده است. هوندا رهبر بازار است، اما پیاجیو، بنلی و فانتیک موتور در کل رونق گرفتند.
بازار موتورسیکلت ایتالیا از نظر تقاضای جدید برای تحرک شخصی (به دلیل شیوع ویروس کرونا) شکل خوبی دارد.
سطح بالای ثبت نام گزارش شده در فصل چهارم ۲۰۲۰، مربوط به فشار تولیدکنندگان برای فروش حجم بالایی از مدلهای یورو ۴ بود. زیرا از ژانویه ۲۰۲۱قابل فروش نیستند. در نتیجه این موضوع باعث شد که سال جدید در ژانویه و فوریه زیر سطح فروش سال قبل باشد. با این حال در مارس فروش رونق گرفت و سه ماهه اول خیلی خوب تمام شد.
فروش با تعداد ۶۷٫۵۷۶ دستگاه، به وضوح بهتر از سال قبل بود ، زمانی که دوره قفل با افزایش ۴۳٫۵ درصدی، فروش را در اواسط مارس مسدود کرد.
رهبر بازار مجدداً هوندا با فروش۱۳٫۹۳۵ دستگاه (+۵۶٫۵٪) و سپس پیاجیو با تعداد ۱۱٫۵۲۶ دستگاه (+۹۰٫۷%) و سوم یاماها با تعداد ۶٫۳۳۳ دستگاه (+۴۲٫۷%) قرار دارند.
سه شرکت که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ عملکرد برجستهای داشتند عبارتند از:
۱- بنللی (+۱۴۹%)
۲- بیامو (+۴۹%)
۳- فانتیک موتور (+۶۵٫۵%)
صنعت اسکوتر و موتورسیکلت ایتالیا در سال ۲۰۲۰ به دنبال گزارش ضررهای شدید در مارس و آوریل، بازار برای بقیه سال بهبود یافت، در حالی که نتوانست با حجم سال ۲۰۱۹ مطابقت داشته باشد. در واقع صنعت دوچرخ ایتالیا سال گذشته اولین سقوط پس از ۵ سال رشد بدون وقفه را در پی داشت. با این حال فروش سال گذشته با تعداد ۲۴۶٫۴۸۴ دستگاه فقط ۵٫۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشت.
اگرچه فعالیتهای اقتصادی در ایتالیا به دلیل تعطیل شدن در کل چهار فصل خسارت دیده است. اما، این صنعت با رشد سریع فعالیتهای آنلاین توانست رابطه بین فروشندگان و مشتریان را حفظ کند و حتی سه ماهه آخر نیز نسبت به دوره گزارش شده سالهای قبل بهتر بود.
در حقیقت، دلیل اصلی تخفیفهای شدید ارائه شده برای اتمام مدل های یورو ۴ بود که توسط تعداد کمی از مارکهای تجاری مانند پژو، فانتیک موتور، کاواساکی و بنللی قبل از ضرب الاجل ۱ ژانویه ۲۰۲۱ برای این مدلها و معرفی یورو ۵ اعمال شده بود.
در سال ۲۰۲۰ رقابت بین تولیدکنندگان دوباره توسط هوندا ژاپنی با فروش ۴۶٫۶۷۷ دستگاه (-۱۴٫۷٪) پیش از پیاجیو با ۳۸٫۰۶۴ دستگاه (-۱۰٫۸٪) و یاماها با ۲۷٫۲۲۰ دستگاه (+ ۳٫۰٪) بود.
با نگاهی به بخشهای در حال ظهور مدلهای الکتریکی، بهترین فروش سال گذشته Silence بود که ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده است و با فروش ۲٫۹۷۲، بسیار بالاتر از رهبر سابق، Askoll ایتالیایی با ۲٫۷۷۰ دستگاه (۱۴٫۷٪ +) بود و همچنین NIU چینی با ۱٫۷۱۲ دستگاه (+ ۹۱٫۹ +) که اخیراً راهاندازی شده است.
پایان پیام/
خبرنگار : محمدعلی نژادیان
منبع خبر : Motorcyclesdata
0 دیدگاه