نکاتی برای نصب چراغ های کمکی روی موتورسیکلت خود
نصب چراغ کمکی موتورسیکلت
نصب چراغ کمکی موتورسیکلت / قطعه سیکلت

من فکر میکنم سختترین بخش تهیه مقاله در مورد نورپردازی موتورسکیلت پس از فروش، اجتناب از جناس است،
بنابراین این بدان معناست که من در همان ابتدا شکست خوردهام.
هنگامی که لنس ویرایشگر بی باک از من خواست تا یک قطعه کوچک در مورد نورپردازی انجام دهم، چشمانم از خستگی خیره شد.
چراغ ها حلقه ای از الکتریسیته هستند که بار کمی روی آن قرار می گیرد.
این اساس پروژه های نمایشگاه علمی است. من یک مکانیک درجه یک هستم!
(از نظر فنی درست نیست، اما من با یک یا دو تعویض روغن مشکل داشتم.)
میدونی چیه؟ تکلیف بدی نبود من متوجه شدم که این خسته کننده به نظر می رسد زیرا من چراغ های زیادی نصب کرده ام
و در این مرحله برای من احساسی اساسی و تکراری است.
من همچنین بسیاری از مقالات سیم کشی واقعا مزخرف را خوانده ام .
آنها در بهترین حالت چرت هستند.
نکته اول نورپردازی: بدانید به چه چیزی نیاز دارید، بدانید چه چیزی به دست می آورید / نصب چراغ کمکی موتورسیکلت
با انتخاب نور مناسب شروع کنید. “چراغ های مه شکن” یک اصطلاح عمومی است که مردم به ان میگویند
اما در واقع، چراغ های مه شکن دارای الگوی پرتوی گسترده و کوتاهی هستند که برای پرتاب نور به روشی خاص و کمک به عبور از مه طراحی شده است.
از آنجایی که رایان خواهان اجرای طولانی مدت در شب بود، چراغ فابریک موتور کافی نبود.
چراغهای رانندگی دارای پرتوی باریک و متمرکز هستند، اما معمولاً به دورتر از چراغ مه شکن یا چراغ همه منظوره میرسند.
نورهای مختلف نور خود را در الگوهای مختلف پراکنده می کنند.
بهتر است در جایی که میخواهید یک چراغ متمرکز نور با خروجی پایینتر را اجرا کنید تا اینکه دوچرخه خود را به یک واحد قدرتمند مجهز کنید که نور آن را به روشی نامناسب برای کاربرد شما پخش کند.
تکالیف خود را انجام دهید و نوری متناسب با سبک سواری خود دریافت کنید.
رایان مجموعهای از چراغهای برد بلند PIAA 510 را انتخاب کرده بود که برای گردشهای او در بخشهای بدون روشنایی سرزمین خدا عالی است.
او یک براکت مخصوص Multistrada را از یکی از انجمن دوچرخهسواری ایتالیاییاش گرفت و انبوهی از قطعات را برای من آورد.
در بیشتر موتورها، من معمولاً با نصب شل سیمکشی و سپس نصب شل چراغها به این کار حمله میکنم. .
سپس همه چیز را به سختی سوار میکنم،
فروش قطعات برقی موتورسیکلت / نصب چراغ کمکی موتورسیکلت
سیمم را در جایی که میخواهم برای ابدیت زندگی میکنم اجرا میکنم، و همه چیز را فقط زمانی دائمی میکنم که مطمئن باشم همه چیز آنطور که باید باشد.
مرحله اول شروع به پاره کردن چیزها بود، یک تخصص لمی. من با فیرینگ بیرونی این موتورسکیلت شروع کردم
و مشبکی که خنک کننده روغن را می پوشاند و همچنین فیرینگ داخلی را کشیدم.
می توانید ببینید که موتورسیکلت در حال تپش روده های داخلی زشت خود است.
سپس تمام سیمها را به قسمتهای مربوطهشان بردم – روی باتری، پایین جلو، روی سوئیچ – شما به نکته پی میبرید.
مقدار زیادی سیم وجود دارد که حتی روی لوازم جانبی نسبتاً سادهای مانند چراغها در فیرینگها پر میشود.
به طور معمول، من به فکر نصب یک بلوک فیوز روی موتورهای اسپرت مانند این هستم ، که معمولاً روی آبششها با برق اضافی بارگذاری میشود،
اما رایان بودجه کمی داشت و چیزهای خوبی روی موتور ندارد.
این تنها استفاده قابل قبول برای سیم بلندگو در نصب موتور سیکلت است –
بستن فیرینگ ها به یک نقطه امن. برای کارهای برقی واقعی از سیم رشته ای با کیفیت استفاده کنید، زیرا سیم پایین تر ممکن است شما را رشته کند!
نکته دوم نورپردازی: ارزان نباشید! / نصب چراغ کمکی موتورسیکلت
از سیم کشی ارزان قیمت استفاده نکنید.
سیم کم حجم و ارزان به همان اندازه جریان را حرکت نمی دهد،
ظاهر افتضاحی دارد، محافظت ضعیفی دارد و به طور کلی عملکرد بدی دارد.
وقتی میبینم موتورسکیلتی برای کار میچرخد که سیمهای خراب روی آن است، نمیتوانم فکر کنم چه گوشههای دیگری بریده شده است.
نکته سوم نورپردازی: از رله استفاده کنید
ما یک رله گذاشتیم زیرا الف) همراه با کیت بود و ب) مستقیماً به باتری سیم کشی کردیم، که به هر چیزی که به آن متصل است تا زمانی که آن اتصال قطع شود،
برق می دهد. یک رله چیزی بیش از یک کلید نیست که به صورت الکتریکی کار می کند.
در این مثال، من مدار را سیم کشی کردم تا چراغ های رانندگی رایان قابل استفاده نباشند مگر اینکه برق از طریق رله جریان داشته باشد.
برای فعال کردن رله، استفاده از برق سوئیچ احتراق را انتخاب کردم.
با انجام این کار، رله کار نخواهد کرد مگر اینکه کلید احتراق موتورسکیلت روشن باشد تا نتواند به طور تصادفی چراغ ها را روشن بگذارد و باتری را خالی کند.
او همچنین دارای یک سوئیچ از راه دور است تا بتواند چراغ ها را برای روشن شدن، در ساعات روز یا فقط به این دلیل خاموش کند، اما رله یک ایمنی خوب است.
برای سیم کشی صحیح این رله، البته، ما در جستجوی مقداری برق سوئیچ بودیم!
فروش قطعات برقی موتورسیکلت
من از یک ولت و اهم متر دیجیتال (DVOM) برای یافتن مداری که سوئیچ شده بود استفاده کردم.
سوئیچ iggy آنچه را که میخواستم به من داد: برق صفر با کلید خاموش، اما مقدار زیادی آب با کلید روشن به حالت روشن.
سیم جدا شده، آماده برای نصب پایانه ها. اگر سیم با زمینی که اغلب قاب است تماس پیدا کند،
در این مقطع من نیاز داشتم که به آن خط ضربه بزنم.
من از اتصال دهنده های T-Tap با اشتیاق بنفش متنفرم. آنها عایق سیم کشی را پاره می کنند،
نقطه ای را برای ورود آب ایجاد می کنند و اغلب رشته های سیم را برش می دهند. T-Taps با لوازم جانبی الکتریکی ارزان قیمت عرضه می شود.
توصیه می کنم به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. من انتخاب کردم که با استفاده از یک کانکتور لب به پایین به مدار ضربه بزنم،
که امکان اتصال سیم های سنج های مختلف را فراهم می کند. (آنها همچنین اجازه می دهند تا مقادیر مختلفی از سیم ها به هم وصل شوند، مانند آنچه ما انجام می دهیم: اساساً دو سیم را به یک طرف کانکتور و یکی از طرف دیگر را خارج می کنیم.) سیم را جدا کردیم و سپس آن را پر کردیم، گرم کردیم و تکرار کردیم.
در طرف دیگر اتصال
فراموش نکنید که هیت شرینک را قبل از ترمینال روشن کنید!
لمی ترمینال های بیشتری را به دلیل انقباض حرارتی فراموش شده از آنچه که تا به حال اعتراف کرده بود، دوباره پر کرده است.
نکته چهارم: اتصالات به درستی انجام شده است
صادقانه بگویم، این نکات بسیاری است که به عنوان یکی از آنها پنهان شده است.
اگر چین را انتخاب کردید، این کار را به درستی انجام دهید.
چروک کردن گاهی اوقات باعث میشود که یک رپ ناخوشایند ایجاد شود، اما میتواند راهی فوقالعاده قوی و پایدار برای اتصال سیمها باشد –
زمانی که به درستی انجام شود . در واقع، در بسیاری از نقاط جهان هوانوردی، لحیم کاری توسط نهادهای حاکم مجاز نیست.
چین خوردگی روشی است که آنها به سیم ها متصل می شوند. من متوجه شده ام که لرزش شدید در گذشته اتصالات لحیم شده من را شکسته است،
و اگر دوکاتی V-twin رایان به اندازه نیمی از هارلی های قدیمی من تکان بخورد و بلرزد، لرزش می تواند مشکل ساز باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد:
از یک ابزار چین دار استفاده کنید.
من از یک مجموعه قدیمی از کلاین که سال ها داشتم استفاده می کردم
. آنها به درستی فشرده می شوند و اتصال سیم کشی را از نظر مکانیکی محکم می کنند. دلیلی وجود دارد که آنها ابزارهای چین دار می سازند. آیا ارزان نیست!
پایین آوردن ترمینال های بیل با انبردست های نامرتب روش خوبی برای اطمینان از اینکه در تعقیب گرملین های برقی زمانی که در جاده هستید خوب هستید.
فراموش نکنید که قبل از شروع به چین دادن پایانه های خود، هیت شرینک خود را بریزید.
پخش قطعات برقی موتورسیکلت
ای کاش نمی دانستم چقدر آزاردهنده است که سیم کشی هایم را به هم بریزند و بعد بفهمم که هیت شرینک را فراموش کرده ام، اما خیلی خوب انجام می دهم.
یکی از ترفندهای سیمکشی Lemmy این است که قبل از چینخوردن، هیت شرینک را در داخل پوشش اتصال قرار میدهد.
آن را ضد آب نگه دارید. من دنباله ای دارم که هنگام چین دادن دنبال می کنم. برای سیمکشیهایی که آب و هوا را میبینند،
مانند موتورسیکلت ، از اتصالات و ترمینالهای باسن قابل جمع شدن استفاده میکنم.
من انقباض حرارتی خود را به داخل کانکتور میکشم، سپس گرما را هم به شرینک و هم محافظ ترمینال اعمال میکنم،
که باعث میشود یک اتصال الکتریکی کاملاً آبگیر داشته باشم زیرا آن موارد به سیم و عایق لخت میپیوندند.
با اجرای سیم کشی به تمام مکان هایی که باید برود، سپس به نصب مکانیکی پرداختم.
رایان یک براکت مستعمل به دست آورد که برای همیشه مشبک کولر روغن او را جایگزین کرد.
براکت واحدی است که به طور خاص برای دوچرخه او توسط لباسی به نام Strada Avventurosa ساخته شده است.
این جایگزین گریل جلوی خنککننده روغن میشود، بنابراین در حالی که ممکن است به عکس بالا نگاه کنید و فکر کنید که چراغها جریان هوا را به خنککننده روغن کاهش میدهند،
براکت در واقع اجازه میدهد تا هوای بسیار بیشتری در آن منطقه جریان یابد. مشبک OEM انجام می دهد. براکت را پیچ کردم و شروع به نصب چراغ ها کردم.
نکته پنجم نورپردازی: هنوز روی آن پیچ و مهره ها نچرخید
چراغ ها را به طور کامل خاموش نکنید.
شما هرگز آنها را به درستی هدف قرار نخواهید گرفت.
احتمال دارد که در یک روز آفتابی خوب این کار را انجام دهید، و نورها معمولاً به بهترین شکل تنظیم می شوند – شگفتی!
– در شب اگر بهطور بالقوه تنظیم چراغها هنگام بازگشت فیرینگها به دکل شما دشوار است، فیرینگها را تا شب خاموش کنید! دوبار انجام کار فایده ای ندارد.
ما چراغ ها را وارد کرده ایم! پایان نزدیک است
نکته ششم نورپردازی: فورا تست کنید
به محض اینکه به آنها برق رسیدید، چراغ های خود را تست کنید. صبر نکنید تا موتورسکیلت دوباره جمع شود.
اگر مشکلی در سیم کشی یا برق وجود دارد، آن را در حالی که موتورسیکلت هنوز پاره شده است،
بگیرید تا برای رفع مشکل نیازی به انجام کارهای زیادی نداشته باشید.
پس از یک جلسه تست سریع (روشن! خاموش! دوباره روشن! این سرگرم کننده است!)، ما به این نتیجه رسیدیم که در وضعیت خوبی هستیم،
بنابراین من شروع به ایمن کردن سیم کشی هایی که مختل کرده بودیم. زیپبندها میتوانند در اینجا به خوبی کار کنند.
اطمینان حاصل کنید که سیم کشی شما از مسیر هر قسمت متحرک یا داغ خارج شده و “شل” است. شما نمی خواهید خود سیم کشی بار مکانیکی غیر از وزن خود را تحمل کند.
محصول نهایی.
رایان همان آخر هفته موتورسیکلت را در یک تور 750 مایلی در کوه های پنسیلوانیا شرقی گرفت و گفت که چراغ ها عملکرد تحسین برانگیزی داشتند.
چراغهای افترمارکت یک ارتقای فوقالعاده برای کسانی است که زیاد در شب سواری یا کارهای آفرود انجام میدهند، ی
ا کسانی از شما که «از چراغهای جلوی خود پیشی میگیرند». امیدوارم برخی از نکات و ترفندهایی که با شما به اشتراک گذاشتیم باعث شود پروژه بهبود موتورسکیلت شما به آرامی پیش برود!
فروشگاه باتری موتور سیکلت
فروشگاه باتری موتور سیکلت / ارسال از تک چرخ
برای مدلهای مختلف موتورسیکلت از جمله ایران دوچرخ ، کی تی ام ، بنلی ، پالس ، باجاج ، وسپا ، میتن خودرو ، نیرو موتور ، هوندا ، طرح ویو ، کویر ، هوندا ، کاوازاکی ، اس وای ام ، کی وی ، تی وی اس ، اپاچی و …
باتری یا باطری یا پیل الکتریکی (ولتاییک) موتور سیکلت
باتری موتور سیکلت، منبع انرژی الکتریکی در موتورسیکلت،
Motorcycle Battery یکی از بخش های مهم در Motor Bike می باشد.
باتری از اجزای اصلی یک موتور سیکلت است هرچند که برخی موتور سیکلت ها بدون باطری کار میکنند .
در صورت وجود سیستم های سوخت رسانی پیشرفته مانند انژکتور و یا پمپ بنزین الکتریکی بسته به نوع موتور ممکن است سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی با استفاده از برق باتری وارد مدار شود
و بدون وجود باتری وظیفه خود را انجام ندهد – در موتور سیکلت های قدیمی خصوصا با حجم موتور پایین که به هندل مجهز می باشند
مانند هوندا سی جی فقدان باطری بر روی موتورسیکلت تاثیری بر کارکرد آن نخواهد داشت
زیرا برق مورد نیاز برای بخش جرقه زنی مانند پلاتین و یا دستگاه CDI مستقیما از آلترناتور (بوبین برق) تامین میگردد.
تک چرخ تامین کننده انواع باطری موتورسیکلت
1 دیدگاه