logo 2
27
ژوئن

قطعات فلات

فلات Falat 

موتورسیکلت‌های چینی تحت برند فلات، توسط شرکت جهات همتا سیکلت به بازار ایران عرضه شده‌اند و طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها و موتورسیکلت محبوب سازمانی یگان ویژه ناجا بوده‌اند.

این موتورسیکلت توسط شرکت جهان همتا سیکلت وارد بازار ایران شده است

جهان همتا سیکلت Jahan hamta cyclte

شرکت تولیدی صنعتی جهان همتا سیکلت در زمینه تولید و مونتاژ انواع موتور سیکلت ۱۲۵ سی سی ، ۱۵۰ سی سی ، ۲۰۰ سی سی و ۲۵۰ سی سی با نام های تجاری همرو ، همتاز ، فلات و پانیک ، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع واق در شهرستان بناب از شهرهای استان آذربایجان شرقی شروع و پس از دریافت پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی ۱۲۰۰۰ دستگاه تولید انواع موتورسیکلت چهارزمانه ، از وزارت صنایع ، در سال ۱۳۸۲ تولیدات خود را روانه بازار موتورسیکلت نمود . در سال ۱۳۸۷ با اتکاء بر توان و تلاش شبانه روزی پرسنل خود ، با گسترش و تجهیز خطوط تولید و همچنین جذب و استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در کلیه سطوح ، توانست میزان تولید خود را افزایش داده و با انتقال کارخانه خود به شهرک صنعتی بناب به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع با سالن سر پوشیده ۱۰۰۰ متر مربع و افزایش تولید محصولات جدید فعالیت خود را به طور چشمگیری توسعه دهد. همچنین شرکت به منظور ارتقاء سطح کیفی محصولات و سیستم مدیریت ، در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای iso901:2008 گردید و از همان ابتدای مدیریت ، شعار تخصص ایرانی ، سرمایه گذاری داخلی با هدف پیشرفت در عرصه خودروسازی و نیز کیفیت برتر را سرلوحه کار خود قرار داده است.
جهان همتا سیکلت پزارو ۱۲۵ Jahan Hamta Cycle Pezaroo
جهان همتا سیکلت همتاز Jahan Hamta Cycle Hamtaz 125
جهان همتا سیکلت همرو ۱۲۵ Jahan Hamta Cycle Hamro
جهان همتا سیکلت همپا ۱۲۵ Jahan Hamta Cycle Hampa
جهان همتا سیکلت همتاز ۱۵۰ Jahan Hamta Cycle Hamtaz
جهان همتا سیکلت همتاز ویکتوری ۱۵۰ Jahan Hamta Cycle Hamtaz Victory
جهان همتا سیکلت همتاز شکاری ۲۰۰ Jahan Hamta Cycle Hamtaz Shekari
جهان همتا سیکلت همتاز جوانان ۱۲۵ Jahan Hamta Cycle Hamtaz Javanan
جهان همتا سیکلت پانیک ۱۲۵ Jahan Hamta Cycle Panik
جهان همتا سیکلت فلات تریل ۲۰۰ Jahan Hamta Cycle Fallat Teril
جهان همتا سیکلت فلات تریل ۲۵۰ Jahan Hamta Cycle Fallat Teril
جهان همتا سیکلت فلات تریل دی تی Jahan Hamta Cycle Fallat Teril DT 200
جهان همتا سیکلت ای ام ۲۷ Jahan Hamta Cycle AM
جها همتا سیکلت همتاز سی پی ای ۱۱۰ Jahan Hamta Cycle Hamtaz CPI 110 )

شرکت فلات در حال حاضر تریل ۲۵۰ سی‌سی‌اش را در قالب دو مدل طرح کی‌تی‌ام Falat 250 KTM و مدل ترکر Falat 250 Tricker عرضه می‌کند؛ که مدل اولی در بازار به فلات کی‌تی‌امی و دومی فلات ۲۵۰ معروف است!

سیستم انجین ۲۵۰ سی‌سی موتورسیکلت‌های فلات همان‌طور که قبل‌تر گفته شد از نوع تک سیلندر چهار زمانه سیستم CDI هستند ولی با تغییرات صورت گرفته انجین آن‌ها کم‌صدا، روان و گیربکس روان‌تری دارد.

قدرت ۱۴.۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴.۲۶ نیوتن‌متری برای یک موتورسیکلت تریل ۲۵۰ سی‌سی اصلاً رقم ایده آلی نیست ولی خب با توجه به تکنولوژی منسوخ انجین انتظار بیشتری هم از آن نمی‌رود.

حداکثر سرعت اسمی موتورسیکلت توسط کمپانی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده ولی با توجه به مؤلفه‌های انجین بعید به نظر می‌رسد بیشتر از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کشش داشته باشد.

مکانیزم خنک‌کنندگی انجین نیز از نوع هواخنک است. (در مدل‌های جدید تغییرات مثبتی در شبکه هواخنک آن صورت گرفته)

سیستم سوخت‌رسانی آن نیز از اواخر سال ۹۴ از کاربرات به انژکتور تغییر پیدا کرده و مصرف سوختش کمتر شده و بنا به اعلام شرکت واردکننده به استاندارد یورو ۴ رسیده است. (مصرف ۲.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر)

ظرفیت باک آن ۱۱ لیتر است. یکی از بزرگترین ضعف‌های فلات باک آن است زیرا از باک فلزی در آن استفاده شده که کیفیت ساخت ضعیف و پوسته نازکی دارد و در صورت شیب زدن در آفرود و وارد آمدن شوک فیزیکی به پیکره موتورسیکلت گهگاه باک نشتی پیدا می‌کند و سوراخ می‌شود. جوشکارها عمدتاً با باک تریل های چینی آشنا هستند!

فلات از سیستم ترمز دیسکی استفاده می‌کند که اغلب بدون ABS و چند باری با ABS به بازار عرضه شد. (نکته قابل تأمل اینکه به خاطر واردات نامنظم قطعات، اغلب موتورهای چینی هر سال از لحاظ آپشن و حتی مدل فلاپ و سیستم‌ها تغییراتی سینوسی دارند و هیچ موتوری با همان برند چند ماه قبلش شباهت کامل ندارد!)

در حالت کلی سیستم ترمز دیسکی آن به خاطر استفاده از برند گمنام کیفیت ایده آلی ندارد و در مهار موتورسیکلت ضعف و کم دقتی نشان می‌دهد ولی با این حال باز هم می‌تواند نیازهای یک آفرود معمولی را برطرف کند. (ترمز همین تریل های چینی مشکل ضعف در دقت و قدرت دارد)

شاسی موتورسیکلت از نوع فولاد معمولی است و ویژگی خاصی ندارد. اگر قصد آفرود با این موتورسیکلت را دارید اکیداً توصیه می‌کنم با آن جامپ بیشتر از یک متر نزنید و روی حفظ تماس با زمین تمرکز کنید. در صورت جامپ سنگین خطر ترک خوردن یا شکستگی شاسی قریب‌الوقوع خواهد بود!

فلاپ‌ها در هر دو مدل طراحی مناسبی داشته و عملکرد خوبی در جلوگیری از نفوذ گل غبار دارند. در مدل‌های جدید فلات سینی و سپر زیر انجین موتورسیکلت تقویت شده که ویژگی مثبتی برای آفرود است.

زین‌ها بسیار نرم و راحت هستند. ارتفاع موتورسیکلت مناسب است و کمک‌فنرها نرمی بسیار خوبی دارند. به‌خصوص کمک جلو با توجه به وارونه بودن تا حد زیادی در دفع شوک‌ها مؤثر واقع می‌شود. البته قطر کمک جلو معمولی است و نباید انتظار ویژه‌ای از آن داشته باشیم.

لوازم یدکی فلات را از قطعه سیکلت بخواهید