قطعات موتورسیکلت
17
فوریه

صفحه کلاچ تریل

صفحه کلاچ موتورسیکلت
وظیفه دیسک و صفحه کلاج چیست
دیسک و صفحه بخشی از گیربکس است که وظیفه آن انتقال نیرو است.

این انتقال نیرو باعث افزایش قدرت موتورسیکلت می شود.

این فرایند به این گونه است که هنگام حرکت موتورسیکلت با استفاده از دنده، نیرو را افزایش و به چرخ دنده های انتقال می دهیم.

حالا بستگی به شرایط دارد که برای انتقال نیرو چه زمانی دنده بیشتر بدهیم و چه زمانی دنده معکوس بدهیم تا قدرت خودرو افزایش پیدا کند.

این روند در موتورسکلتهایی است که دنده دستی دارند در خودروهای اتوماتیک این روند به صورت خودکار انجام می شود.

قطعات تشکیل دهنده دیسک و صفحه
دیسک و صفحه از 7 قسمت اصلی تشکیل شده است این قطعات شامل : صفحه کلاچ، دیسک کلاچ، بلبرینگ کلاچ، دوشاخه کلاچ، صفحه دنده، شاخک ها و اهرم هستند که هر کدام وظیفه خاصی دارند که مکمل هم برای این کار هستند.

دیسک و صفحه کلاج

طرز کار دیسک و صفحه
دیسک و صفحه چند نوع دارد : یک صفحه ای، دو صفحه ای، خشک، روغنی و اتوماتیک و باید گفت که انتقال نیرو توسط دیسک و صفحه به دلایل زیر انجام می شود :

۱. به منظور ورود گشتاور کافی به سایر بخش های به حرکت در آورنده موتورسیکلت در همان لحظه شروع حرکت لازم است.

۲. عمل تعویض دنده در زمان ارتباط پیشرانه با دستگاه انتقال نیرو ممکن نیست و کلاچ با قطع کردن از موتور به سایر بخش ها تعویض دنده را آسان می کند.

۳. در لحظه راه افتادن پیشرانه باید گشتاور قسمت های دوار را به کم ترین میزان ممکن رساند.

صفحه کلاچ به همراه رویه هایش به یک ورق فولادی پرچ می شود و این ورق فولادی به کمک فنر پیچشی حرکت دورانی را منتقل می کند.

عیوب دیسک و صفحه
از عیوب دیسک و صفحه می توان به لرزیدن خودرو در لحظه رها کردن کلاچ اشاره کرد و این لرزش به دلیل از فنر خارج شدن توپی صفحه کلاچ می باشد.

به منظور رفع این ایراد ( معیوب بودن فنرها) و نگهداری صحیح موتورسیکلت ، باید فورا صفحه کلاچ کاملا تعویض شود.

از دیگر معایب می توان به بکسواد کلاچ اشاره کرد که به دلیل چرب شدن لنت یا تمام شدن لنت صفحه کلاچ می باشد.

انواع صفحه کلاج موتورسیکلت را از تک چرخ بخواهید

صفحه کلاچ موتورسیکلت 

صفحه کلاج موتورسیکلت 

دیسک صفحه موتورسیکلت 

کلاج موتور

صفحه کلاچ تریل
صفحه کلاچ کراس
صفحه کلاچ مینی
صفحه کلاچ موتورسیکلت
صفحه کلاچ موتور سنگین
صفحه کلاچ شکاری
رینگ پیستون کروز
صفحه کلاچ ۷۰
صفحه کلاچ ۸۰
صفحه کلاچ ۱۰۰
صفحه کلاچ ۱۱۰
صفحه کلاچ ۱۲۵
صفحه کلاچ ۱۳۵
صفحه کلاچ ۱۵۰
صفحه کلاچ ۱۶۰
صفحه کلاچ ۱۸۰
صفحه کلاچ ۲۰۰
صفحه کلاچ ۲۵۰
صفحه کلاچ ۳۰۰
صفحه کلاچ کی تی ام
صفحه کلاچ دوک
صفحه کلاچ آر سی
صفحه کلاچ بنلی
صفحه کلاچ کی وی
صفحه کلاچ پالس
صفحه کلاچ باجاج
صفحه کلاچ پولسار
صفحه کلاچ تی وی اس
صفحه کلاچ نیرو موتور
صفحه کلاچ دایچی
صفحه کلاچ پرواز
صفحه کلاچ احسان
صفحه کلاچ طرح هارلی شهاب
صفحه کلاچ ناتالی
صفحه کلاچ سحر
صفحه کلاچ دایلیم
صفحه کلاچ پاژنگ
صفحه کلاچ مگلی
صفحه کلاچ کویر
صفحه کلاچ رادیسون
صفحه کلاچ تی دو
صفحه کلاچ پیشرو
صفحه کلاچ طرح ویو
صفحه کلاچ هیوسانگ
صفحه کلاچ آپاچی
صفحه کلاچ تی وی اس
صفحه کلاچ راکز
صفحه کلاچ ایران دوچرخ
صفحه کلاچ پلاتینا
صفحه کلاچ آوا
صفحه کلاچ ایردوکو
صفحه کلاچ رهرو
صفحه کلاچ ارشیا
صفحه کلاچ وای بی ایکس
صفحه کلاچ راتو
صفحه کلاچ کثیر
صفحه کلاچ کی جی
صفحه کلاچ روبین
صفحه کلاچ آرگون
صفحه کلاچ نینجا
صفحه کلاچ اس وای ام
صفحه کلاچ اس آر ۲۰۰
صفحه کلاچ جی ۲۰۰
صفحه کلاچ همتاز
صفحه کلاچ ام کازد
صفحه کلاچ وسپا
صفحه کلاچ ویو ژاپن
صفحه کلاچ سی جی ال
صفحه کلاچ